Nha Trang
Hanoi 1 Hoi An Saigon Nha Trang Saigon igen Afslutning

Vietnam 2010

Onsdag 24 oktober

Vi kørte fra Da Lat klokken 9.00 med tur bus. De har det system, at de samler turisterne op ved deres hotel. Det er med i prisen. Da vi kom til Nha Trang blev vi også kørt til vores hotel med taxa og det var også med i prisen. Vi betalte 40 kr for at blive transporteret til hotel "Quoc Nam". Vi har spist frokost. Derefter foretog vi alle noget forskelligt. Vi går ud og spiser frokost klokken 19.00. Bang var ude i byen for at besøge venner. Han nåede ikke frem. Nu har vi spist og går tidligt til ro. Vi skal have bådtur i morgen.

Munke på rundtur i Da Lat

Torsdag 25 oktober
Vi havde en pragtfuld bådtur. Der kom en taxa og hentede os klokken 8.30. Nogle af Bang venner havde lånt en stor motorbåd. Vi var 5 og 5 lokale fra Nha Trang. Der var købt mange 333 og Tiger øl. samt andet mad til picnic. Det var en båd, der kunne sejle hurtigt meget hurtigt. Vi sejlede i 3 timer. Der var købt benzin til 3 timer, ikke mere. Vi spiste frokost et spændende sted med aber. Der blev straks gået i gang med at lave mad. Når man har sin egen båd er man frit stillet. Der er smukt i Nha Trang, når man er på vandet. Byen er ikke spændende. Klokken 13.00 var frokosten færdig. Forret kokos nødder med frisk kokos mælk. Der var købt krabber og små jomfruhummer. Da ikke alle spiste krabber fik jeg mange. De er svære at pille. Der var også slange vin. Det kan Jens Erik godt lide. Han fik nogle stykker, ja det gjorde jeg også. Der var købt mange øl, som vi forsynede os med. Vi kunne lige sejle tilbage til Nha Trang, så var der ikke mere benzin. Med den fart vi sejlede blæste min hat af, men jeg havde heldigvis en ekstra med. Vi blev alle invitereret til at spise til aften hos en af vennerne. Vi blev hentet klokken 18.30. Dert var kun Bang og jeg der var friske til at tage med. Jens Erik syntes at det var noget af det bedste han havde fået længe. Han spørger hele tiden om, hvornår vi igen kan få slangesnaps. Han må være tålmodig.

Motorbåd med Bang og Jens Erik

Frokost efter motorbådssejlads

Frokost

Fredag 26 oktober
Vi tog fra Nha Trang tidlig om morgenen. Vi skal til Mune. Byen hedder Phan Thiet. Det er strandområdet der hedder Mui Ne. Det er måske Vietnams bedste strand. Vi tager derud i morgen. Den bus vi var med var bussen til Saigon. Vi stod af midtvejs. Det var en sovebus. Nu forstår jeg bedre, hvordan burhøns har det. Ja det er måske udmærket, hvis man skal sove, men med dag transporten er det lidt besværlig. Vi kom frem til Phan Thiet og stod af og tog en taxa til vores hotel. Vi havde et uheld med taxaen. Nu har vi kørt rundt i tæt trafik i næsten 2 måneder, men ikke haft et uheld. Da vi kørte med taxaen i 10 minutter uden trafik og god oversigt overså taxachaufføren en motorcykel, som han kørte ned i et voldsomt uheld. Motorcyklen blev totalskadet og manden på motorcyklen fløj flere meter gennem luften og blev kørt på hospitalet i taxa. Vi måtte skifte taxa. Frem til vores hotel "Kim Son Lou". Nu har vi spist frokost. Vi går lidt rundt i byen. Bang, Jens Erik og jeg spiste en let middag ved havnen med stemning som i Nyhavn i København. Mange små grupper kom og spillede for os. Vi fik igen mange øl. Bang syntes at hygge sig med at drikke mange øl. Bangs ven var med. da klokken blev 21.30 havde jeg fået nok og vi blev kørt tilbage til hotellet. Vi skal til stranden i morgen, hvis jeg får liv i Bang og Jens Erik.

Sovebus fra Nha Trang til Phan Thie

Lørdag 27 oktober
Vi tog til Mune klokken 8.00. Mune er den store strand by. Vi boer i Phan Thiet og der er cirka 20 km mellem de 2 byer. Mune er en stor strand by med manhe hotel reservationer. Nu har jeg været i Mune . Der er mange kilometer strand. Men jeg syntes nu at stranden ved Hoi An er lige så god. Vi spiste frokost i Phan Thiet. det trætter så alle sov efter frokost. Vi spiser til aften ved havnen. Her er der liv og musik og mange mennesker. Det var spændende igår, så vi troer også at det kan blive spændende i aften. Der var lige så mange mennesker og god underholdning Vi fik god mad med krabber og andet godt fra havet. Peter og Phung gik tidligt hjem. Nu skal vi tilbage til Saigon, hvor Thuy og Robert har meddelt deres ankomst.