Hanoi
Forside
CambodiaSaigonHoi AnHoi An/HueHanoiBac Ha/Sa PaHanoi igenMai ChauHalong Bay

Tirsdag, den 29.4.2003,
Vi ankommer i Hanoi med tog fra Hue kl. 5 om morgenen. Alle faar udleveret noegler til vaerelserne og efter et hurtigt bad gik vi til nabohotellet for morgenmad.
Formiddagen var fri, indtil vi moedtes til frokost paa restaurant "Little Hanoi". Derefter cyklede vi rundt i Hanoi, over broen som amerikanerne bombede 5 gange under krigen. Der var "undervisning" i den specielle vietnamesiske cykelkultur (eller mangel paa samme efter vores normer). Vi cyklede forbi Ho Chi Minhs Mausolaeum, Krigsmuseet, Den danske Ambassade, Operaen (en kopi af Operaen i Paris). En cykeltur paa ca. 20 km. Alle cyklerne var ikke i lige god stand, men heldigvis havde vi medbragt vores egen cykelsmed.
Kl. 19.30 spiste vi til middag paa en restaurant med tagterrasse.

Onsdag, den 30.4.2003.
Afgang kl. 7 med bus til Parfume Pagoden. Efter en koeretur paa ca. 2 timer, sejlede vi i smaa jernbaade, 4 prs. pr. baad, i ca. 1 time ad en flod gennem et ualmindeligt smukt landskab.
Vi paabegynder opstigningen, og efter godt 1 1/2 times haard bjergvandring naar vi pagoden i grotten. Efter frokost ved bjergets fod sejler vi tilbage igen, og hjemturen med bussen paabegyndes.
Efter et hurtigt og meget tiltraengt brusebad, klaedte vi os fint paa og gik til en meget fin restaurant ved Hoan Kien-soen. Vi fik meget fin mad, flot betjening og dejlig underholdning.
Paa grund af Genforeningsdagen var der artistoptraeden paa pladsen ved soen. Nogen af os sluttede aftenen paa en laekker tagterrasse med isdessert og cappucino.

Torsdag, den 1. maj 2003.
Vi sov laenge idag, saa vi startede foerst kl. 9 med at cykle til Ho Chi Minh Mausolaet. Derefter besoegte vi Ho Chi Minh Museet, og kl. 12 spiste vi igen frokost paa "vores" restaurant Little Hanoi.
Eftermiddagen fri. Nogen gik paa indkoeb, andre paa Internet Cafe mm.
Det lykkedes ikke for Henning at skaffe billetter til Vandteateret. Middagen blev indtaget paa en fiskerestaurant ved Vestsoen, et sted, hvor kun lokalbefolkningen kommer. Det lykkedes os igen at komme helskindet hjem paa vores lygtefri cykler gennem Hanois nattesorte gader. Vi sluttede cykelturen ved soebredden med laekker is.
Hjemme paa hotellet kl. 23 pakkede vi en taske med toej til en 5-dages tur til Sa Pa og Bac Ha i det nordlige Vietnam.