Nha trang
SaigonNha TrangHoi AnHueHanoiSa Pa/Bac HaHalong BayHanoi igen
Nha Trang

Søndag 10/9
Jeg tror, at alle sov kl. 05.00, hvor vi skulle af kl. 06.00. Toget stopper kun i 5 minutter, så vi måtte være klar. Vi blev godt indkvarteret og fik 4 rum kl. 06.30 med det samme. Efter 1/2 time gik vi ned til vandet og spiste morgenmad kl. 7.15. Vi nåede på 2 timer at afbestille en bil og bestille den igen. Vi afsluttede turen med en meget lækker frokost ved vandet. Lone og jeg gik til stranden for at bade. Ole og Hanne ville have hvidvin. Gorm var træt. Men kl. 15.15 mødte jeg Gorm, som ville med til massage. Thi's far var med, så vi var tre. Vi fik dampbad, sauna og brusebad samt massage. Kl. 20.00 skal vi ud at spise vietnamesisk. Det blev dog kinesisk. På vores dagstur kom vi langt omkring. Vi besøgte en pagode på et lille bjerg, og så munkene udføre en lille messe. Vi så også en kæmpe Buddha og en liggende Buddha. Den sidste er en kopi af den guld Budha, som findes i Bangkok Wat Pa. Den er ca. 10 * 2 meter.
Buddha figur

Derefter kørte vi til Champ tårnene, en kultur som eksisterede fra 700-800 til 1200 tallet. Vi så et galleri med fine fotografier, fiskerihavnen, en lille landtur og en katolsk kirke. Til sidst den sidste konges sommersted. Bao Dar. Det var godt, at vi havde en bil. I morgen hedder det sejltur med bademulighed.

Mandag 11/9
Vi skal ud at sejle. Afhentning på hotellet af bådfirmaet. Det er en heldagstur. Første stop en ø, som hedder Månen. Navnet på grund af udseendet. Der var et bådestop. Vi var ikke i land. Vandet var 25 grader. Vi skulle springe i fra båden. Ole havde valgt ikke at tage med. Vi havde Thus far med. Undervejs havde bådfolkene lavet frokost til os. Vi sejlede videre til en anden ø. Her var vi heller ikke i land. Alle bænkene blev lavet om til et stort bord. Det var fantastisk så mange fine retter, der blev disket op med. Jeg troer, at alle blev mætte. Efter frokost blev det store bord ryddet. Bådfolkene lavede nu underholdning for os. Meget festligt men musikken var nok lige høj nok. Der var mange nationaliteter, som skulle synge sange fra deres lande. Musikken kørte showet. De kunne spille musik fra alle lande: England, Australien, Holland, New Zealand, Danmark og Canada. En fra bådene sprang i vandet og havde en stor badering, som han sad i. Han havde en kande vin med og nogle krus. Der var nu Happy hour. Det vil sige, at hvis man sprang i vandet, blev der smidt et redningsbælte ud til hver person, der svømmede hen til manden med vinen og fik et krus vin. Først var der kun nogle få, men til sidst var næsten alle i vandet. Musikken var nok lidt for høj. Der var næsten kun unge mennesker med og så os. Jeg tror unge mennesker synes, at musikken skal være så høj, og sådan er det jo også på diskoteker. Vi sejlede til en anden ø, hvor alle gik i land. Her kunne vi bade fra stranden. Et stop på 1 1/2 time, Da vi kom tilbage var det store bord lavet om til frugtbord. Der var utrolig mange frugter. Sidste stop var et stort skib bygget ud i vandet og udformet som et sørøverskib. Her kunne vi se utrolig mange fisk. Der var et stort akvarium, hvor vi kunne se fiskene nede fra. Vi blev igen kørt tilbage til hotellet. Jeg havde bestilt mad uden for Nha Trang. Mange retter. Gris, frøer og skildpaddebøf. Ja der var flere retter. Vi havde Thus søster Long og hendes mand med, samt Thus far. Det var et fint måltid. Aftenen sluttede på Gorms værelse.

Tirsdag 12/9
Cykeldag. Vi startede med morgenmad på stranden. Jeg havde tidligere på morgenen bestilt cykler. Jeg må sige, at det var ikke de bedste cykler. Vi kom afsted på cykler. Først kørte vi ned til strandpromenaden.
Havnen i Nha Trang

Vi kørte her ca. 4 km, hvor vi svingede ind til højre for at køre i gader, som nogle steder ikke var mere end 1 meter brede. Et spændende kvarter. Vi endte ved stranden, hvor vi fik frokost. Nu kunne vi se de steder, som vi havde set med vores bilrundtur: Champ tårnene, den katolske kirke, den hvide buddha. Det var den første dag på cykel, så mange var trætte og skulle have en pause. Der var samling kl. 15.30 for indkøb til togturen i morgen. Gorm og jeg har bestilt en lækker middag på en fin reataurant. Jeg håber menuen passer, for den var dyr. Det var en lækker menu og en god betjening. I morgen togtur til Da Nang og taxa til Hoi An.