Hanoi 2
Cambodia Saigon Hoi An Hue HanoiSa Pa/Bac Ha Mai Chau Hanoi 2 Hua LuHanoi 3 Cat Ba Bangkok

Torsdag den 4/10
Det har regnet hele natten i Mai Chau. Vi sagde farvel til Hoa og hendes mand. Vi havde sagt farvel til Thu i går. Det var i hendes hjem, vi havde en meget flot Thai dans. Thu var meget glad for, at hendes initiativ med en væver gruppen, nu var gået i orden. Vi kørte fra Mai Chau kl. 07.00. Vi havde et lille ophold i hoa Bihn ved kraftværket. Derefter gik det mod Hanoi. Vi var ved hotellet kl. 12.00. Alle fik værelser. Derefter gik vi ud og fik frokost på tagterrassen. Derefter gik alle hver til sit. Nogle gik på det lokale tøjmarked. Det er kæmpestort og helt uoverskueligt.
Dong Xuan marked
Vi spiste middag på Little Hanoi. Det går man aldrig fejl af.

Fredag den 5/10.
Planen var at vi skulle Vestsøen rundt, samt besøge museet for kunst. Det skulle være på cykel. Men det var begyndt at regne kraftigt. Selv om vi udsatte turen til kl. 9.00 regnede det fortsat kraftigt. Nye Planer. Vi tog en taxa til Krigsmuseet. Alle syntes, det var spændende. Især det store slag Din Bin Pu i 1953 og 1954. Der var lavet en slagmark på 8 x 10 meter, samt en film, der blev suppleret med lysmarkeringer på slagmarken, så man kunne følge slagets gang. Det var her, franskmændene led det store nederlag, som afsluttede 100 års kolonistyre.
Fra krigsmusset
Man havde lavet noget lignende om Slaget om Saigon i 1975. Vi gik derefter til kunstmuseet, som også var spændende. Taxa tilbage til hotellet. Frokost på tagterrassen. Afslapning indtil kl. 15.45. Her skulle vi i vandteatret. En spændende forestilling på 50 min. Selv om der er 4 forestillinger om dagen, er der næsten altid udsolgt.
Vand dukketeatret

Vi havde bestilt middag på Hoa Sua, en slags skolerestaurant. En fransk dame startede et oplæringssted for gadebørn. Så de oplæres i restaurationsbranchen. Det har hun gjort i mere end 50 år. Et arbejde, som støttes fra mange lande. Mens vi sad og spiste kom Thuy og hendes ven. Hun havde en stor buket blomster med til John, men hun måtte meddele, at hun ikke kunne komme til Johns fødselsdag på mandag.
Blomster til John
Hans Peder, Henriette og Erik tog tilbage til hotellet først. Vi andre, John, Bodil, Jørgen, Ole Sonja og jeg tog på jazz klub. Det var ikke det mest spændende sted. Vi sluttede på et samlingssted for mange rejsende i nærheden af hotellet. Her kan man få en øl for 80 ører. Igen en spændende dag trods regnproblemer.