Bangkok
CambodiaSaigonHoi AnHueHanoiMai ChauHanoi igenHalong BaySa Pa/Bac HaCatBaBangkok

Søndag 15/4

Tidlig op og morgenmad kl. 06.00 og derpå taxa til lufthavnen kl. 06.30. Det tager 1 time til lufthavnen. Vi skal være der 2 timer før vi flyver. Nu sidder vi i Hanoi lufthavn. Vi venter på fly til Bangkok. Vel ankommen til Bangkok. Vi har bestilt en guidet tur i Bangkok. Der komme en guide og henter os. Første stop er Wat Po, som er den liggende budha. Det er en speciel dag i Thailand, idet det er den sidste dag i året, så alle har fri. I Thailand har de en speciel skik den sidste dag i året. Man sprøjter vand på hinanden og råber 'Happy new year'. Disse vand sprøjterier kan være voldsomme. Det går ud over os, hvis vi kommer for tæt på. Udover vand smører man kridt i hvertfald hvid pulver i hovedet på hinanden. Hele byen var i fest stemning. Efter Wat Po den liggende budha så vi Wat Arum, som er Bangkoks vartegn. Det er en stupa pagode og kan minde lidt om Angkor i stil. Der var også masser af keramik.
Grand Palace

Vi havde vores klongtur. Vi skulle have sejlet i 2 timer, men guiden var ved at skulle af efter 50 minutter. Vi sejlede nu lidt mere, men vi havde god tid, så vi fandt en restaurant, hvor vi kunne få øl, is og andet med udsigt over vandet. På vores klongtur var der flere som var blevet godt våde, selv om vi blev forskånet for meget vand. Nu kørte vi til Jysk Rejsebureau i Bangkok, hvor vi kunne få bad samt kaffe. Nu var klokken blevet 18.30 , så vi kørte til vores restaurant, som er et spændende sted. På 76 etage havde vi bestilt bord. Det blev til buffe. Jeg spurgte hvad det kostede, men det kunne jeg ikke få svar på. Tjeneren forstod ikke, hvad jeg mente. Til sidst forstod han dog spørgsmålet. I har betalt for maden sagde han, men det var ikke, hvad jeg havde fået at vide. Det blev en festlig middag. Vi er nu i Bangkok lufthavn og vores fly er overbooket, så nogen skal med SAS hjem direkte. Det blev Ulla og Jan og Lotte.

Mandag 16/4

Afgang 02.30 fra Bangkok til Amsterdam. Senere fly til København og farvel til Dagmar og Erik. Jeg tog til Odense og var hjemme i Visenbjerg kl. 18.00.