Hanoi 3
Contents
CambodiaSaigonHoi AnHueHanoiSa Pa m.v.Mai ChauHanoi 2Halong BayHanoi 3

Fredag 15/4

Nu er alle ved at planlaegge hjemturen. Nogle ville slappe af med indkoeb og besoeg paa Hanoi's cafe'er. Andre valgte at besoege Parfumepagoden, saa Henning tog ogsaa med, samt vores guide i Nordvietnam, Khao, saa vi var et lille selskab paa fem, der tog af sted kl 7. Naar man siger til vietnameserne, at vi tager til Parfumepagoden, forstaar de ikke altid hvad man skal. Det er et vesterlandsk udtryk. Vietnameserne siger Chuahuone. Vi havde vejret med os, en utrolig smuk tur. Det tager to timer fra Hanoi til Chauhuone pga trafikken, der er 66 km, sejlads 1 time hver vej, opstigning til grotten 1 1/2 time.
Klik på nedenstående billede og få et større billede
Sejlads ved Parfume pagoderne

Klik på nedenstående billede og få et større billede.

Grotte pagode ved Parfume pagoderne

Der er mange pagoder, vi valgte grotten som er den mest spaendende, samt den store pagode. Der er seks eller syv pagoder derude, man kan ikke se dem alle paa en dag. Mange vietnamesere overnatter derude, her ligger man side om side med hinanden paa brikse, der koster 2 usd. Det er virkelig et sted vietnameserne valfarter til, isaer fra TET i februar til slutningen af april. Alle vietnameserne er i loeftet stemning som ved vores jul. Vi spiste frokost derude. Vi var tilbage i Hanoi igen kl 17. Middag paa Little Hanoi. Kaffe og drinks paa Culi bar. Her traf vi Ly.

Lørdag 16/4

Sidste dag i Vietnam, vi rejser imorgen. Der blev foretaget de sidste indkoeb. Vi havde hver vores program. Jeg var optaget med at sige farvel til venner. Thuy havde vaeret med mig ude at bestille bord samt menu paa ny restaurant ved Vestsoen, hvor vi om aftenen fik en laekker 8 retters menu. Jeg spiste frokost hos hendes foraeldre, der bor i udkanten af Hanoi.

Klik på nedenstående billede og få et større billede.
Thuy's forældre, Thuy og Henning

Thuy og Henning

Restauranten havde ikke vores snart elskede Dalat roedvin, saa vi fik arrangeret selv at medbringe de kostbare flasker til 35.000 dong/stk! Efter middagen noed vi som ofte kaffe, whisky mm. ved Hoa Kim soen. Nu er det tid til at pakke alle vores helt uundvaerlige indkoeb ned i vores allerede godt fyldte kufferter!

Søndag 17/4

Afgang fra hotellet kl. 07.00, taxaen var dog noget forsinket. Derfor var der ikke meget tid at give af, da vi foerst ankom. Khao og hans veninde Math kom og sagde farvel. Familien Thang var ligeledes traditionen tro moedt op i lufthavnen med gaver og blomster til alle...lidt forvirring ved indtjek omkring vaegt, omfordeling til haandbagagen og der blev hos sikkerhedsfolkene rejst spoergsmaal ved hvorvidt cykelvaerktoej i virkeligheden ogsaa kan bruges som vaaben!?! Mht. vaegten saa er reglen tilsyneladende at man egentlig maa have de 20 kg med som staar paa billetten - de har dog en buffer op til 25-26 kg, og det der er herover skal i haandbagagen. Gunhild havde fyldt kufferten med 31 kg. gode sager og blev paent sat til at omrangere. Nu sidder vi i Bangkok Lufthavn, hvor vi fint har klaret de 14-15 timer her...har hygget med kortspil, laekker mad paa Thairestauranten, lidt indkoeb osv.
Kl. er nu 01.30, og vi boarder om ca. 30 minutter. Dynasty loungen hos China Airlines byder paa dejlig espresso og gratis internet, saa paa fornem vis fik vi sluttet dagbogen fra Viettour 2005 af med bravour!