Hanoi 3
Forside
CambodiaSaigonHoi AnHueHanoiMai ChauSa Pa/Bac HaHanoi 2Halong BayHanoi 3

11.04.2004
Vi startede denne påskemorgen kl. 07.00. Khue, Huy og Hien ville komme og tage med os.
Klik på nedenstående billede for at få et billede af Huy
Huy med familie

De havde taget Hang's broder med. Han havde så mulighed for at besøge sin søster i Phu Cu. Hangs broder hedder Tuyen og er departementschef på universitetet i Hanoi. Khao havde taget sin veninde med. Hun studerer musik på universitetet i Hanoi. Først gik vi turen til Ninn Binh. Vi skal sejle i små både to i hver. Det er en lille flod med meget høje bjerge. Vi sejler gennem 3 grotter. Sejladsen varer 2 timer. Mange af de kvindelige roer, roer med fødderne. Efter denne flotte sejllads spiste vi frokost hos vores guide familie Khao. Vi havde en lille rundtur i hans landsby. Meget fredelig og stille. Vi havde nu 2 1/2 times kørsel til Phu Cu. Vi måtte over en lille flod på en færge. Floden er ca. 300 meter bred. Vi ankom kl. 17.30. Her havde man lavet mad hele dagen, så det var et veldækket bord vi gik til. Vores vært havde købt ind til os. Under middagen blev der serveret slange snaps, bi snap og en anden ubestemnmelig snaps. Nu var det blevet mørkt. Der blev sat lys op og vi spiste udendørs. Stemningen steg med antal af snapse. Vi skulle sove i deres hus + et gæstehus. Der var nogen, som havde fået for meget bisnaps. Det var meget mørkt, så det var svært at finde rundt. Der var nogen, der ikke helt vidste ,hvor de var. Jeg sov i hovedhuset, hvor der var 2 senge, og der blev lagt madrasser på gulvet. Jeg sov i et lille rum op til hovedstuen. Der var meget mørkt. Midt om natten opdagede jeg, at der lå nogen ved siden af mig. Jeg var i forvirringen kommet til at lægge mig i værternes soveværelse. Det tog de ikke så højtidelig. De gik til ro sammen med mig. En meget spændende og hyggelig dag.
12.04.2004
Der var liv i huset fra kl. 05.00 om morgenen. Vi fik vietnamesisk morgenmad. Mange havde måske frygtet det værste, men blev possitivt overrasket over indkvarteringen. Faderen Khue lavede en rundvisning i byen. Det er et sted, der aldrig kommer turister. Der er ingen gæstehus. Nu gik turen mod Hanoi. Vi havde Khue og Hang's broder Tuyen med. Tuyen ville gerne vise sit hjem frem. Meget elegant. Vi fik te, øl og slange, hvepse og andet ubestemmelig snaps, som jeg ikke ved noget om. Vi sluttede dagen med at spise på Little Hanoi. Trang, Hong og sønnen Kien på 9 år var med. Vi vandrede ned til vores stam cafe ved søen og sluttede dagen med kaffe og mangojuice.
13.04.2004
I dag er det afrejsedag. Vi har lejet værelserne lige til afgang kl. 17.30. Denne dag blev anvendt meget forskelligt. Nogen tog til Tai Chi kl. 06.00, andre sov længe, andre foretog de sidste indkøb. Jeg tog rundt og sagde farvel. Vi er i Bangkok kl. 22.30 og flyver fra Bangkok efter midnat. Ankommer til København den 14.04.2004 efter en begivenhedsrig tur.
14.04.2004
Vi er landet, så nu gælder det om at tage toget hjem og hvile ud.