Hanoi 3
Contents
CambodiaSaigonHoi AnHueHanoiMai ChauSa Pa/Bac HaHanoi 2Halong BayHanoi 3

Søndag 9/10
Afrejse til Phu Cu. Ca 80 km syd for Hanoi. Tuyen kom til hotellet og kørte med. Start kl. 09.00. Vi var i Phu Cu ca, kl. 11.00. Vi blev modtaget af familiens fader Khue, moderen Hung og ældste datter Thue og Hien som er den yngste datter. Hun og Tuyens kone var taget fra Hanoi på motorcyklen dagen i forvejen for at lave mad til os. Tuyens kone er læge. Der var to mænd mere: Hang en adoptiv søn og Thues mand. Vi var i alt 18 personer. Vi blev modtaget med te. Frokosten var klar, så vi spiste hurtigt. En imponerende frokost med masser af øl og slangesnaps.
Slangemiddag

De tre søstre i Phu Ku. Thue, mellemste datter 25 år Huy, landsbyskolelærer, den yngste Hien 20 år går på universitetet i Ha Noi.
Phu Cu. Døtrene Hay, Thue og Dien

Vi gik en lille tur i landsbyen og så den lokale pagode.
I landsbyen Pku Ku
Kl. 16.00 kørte vi til en lille sø, hvor de lokale storke søger til ved aftenstid. Det er en anden storketype end den vi kender. Den er noget mindre. Der har nok været tusinde. Der kom flere til, som lyset tog af. Kl. 17.49 kørte vi derfra. Ved indgangen til en landsby, hvor vi holdt med vores bil, så vi noget helt fantastisk. Der var ca 2000 ænder, som svømmede i en sø og vandløb. Ænderne skulle hjem og to unge mennesker skulle sørge for det. Det farlige ved turen var at ænderne skulle passere en befærdet vej. Det var et helt kunststykke, som den unge kvinde lavede. Dirigere ænderne op af vandløbet og få dem til at passere landevejen uden at de blev kørt ned. Vi var alle fascineret af det. Nu var der tid til aftensmad med snaps, whisky, rom og cola. Vi sluttede kl. 22.00, hvor vi kørte til vores hotel, som de havde bestilt til os i byen Hung Yen.

Mandag 10/10
Vi kørte fra Hung Yen kl. 07.00. Vores mål er nabo provinsen Num Binh. En køretur på 2 timer. Vi skal ud at sejle i små både med 2 i hver. Stedet hed Tam Coc hulerne.
Ninn Binh. Sejlads ved Tam Coc hulerne

Vejret var godt og en smuk sejltur. Nogle kalder stedet Halong Bay på land. Mange af købmandssælgerne roer med fødderne.
Damen roer med fødderne ved Ninn Binh
Tirsdag 11/10
Hjemrejse. Thuy skulle komme kl. 06.45. Hun var der præcis kl. 06.45. Men der var kun en taxa og den anden ville komme senere. Hun ankom i en meget smuk Au Dai.
Henning og Thuy ved afsked
Hun havde små pakker med til alle og en stor pakke til mig. Hun er begyndt at tilegne sig dansk. Hun havde lavet et lille brev på dansk. Hun er startet for en uge side, Pigerne har arbejdet med hende. Vi havde en fin flyvetur til Bangkok og udfyldte vores emigrationspapirer. Vi havde nu Bangkok tur foran os. Vores guide Jimmi ventede på os i lufthavnen. Han havde 2 biler klar til os. Vi kørte til et hotel, så vi kunne klæde os tækkeligt for at besøge Grand Palace.
Grand Palace
Vi gik en lille tur til floden og sejlede med de specielle speeedbåde, og der var virkelig fart på. Vi gik i land tæt på Kongepaladset og gik det sidste stykke til Grand Palace. En stor oplevelse. Det var imponerende.
Næste besøg: Wat Pho er den liggende buda, som er imponerende stor. Vi tog nu nogle tuk tuk taxaer. Det er en motorcykeltaxa. De kører stærkt. De kørte os igen til den store flod. Nu var det tid til klongtur, Klonger hedder floderne i Bangkok. Vi sejlede i 2 timer. I floden er der meget vand, så man har lavet et slusesystem, hvor man sejler ind i klongerne gennem en sluse. Kongerne liger ca 80 cm lavere. Det var en flot tur, som endte med at vi spiste i Bangkok. Kørte derefter til lufthavnen. Her fik vi det problem, at vi kunne ikke komme ind i transithalen, fordi vi ingen bordingpas havde. China Air åbner først efter kl. 24.00, så vi må blive udenfor. Vi fløj præcis kl. 02.30.

Onsdag 12/10
Vi er nu i Amsterdam og rimelig friske. Nu venter vi på sidste tur til Billund. Vi er nu ankommen til Billund. SLUT: Igen en indholdsrig ferie.